Sunday 1 June 2014

Selenium dan Vit E Complex

Assalammualaikum semua,

Macam biasa setiap bulan pasti ade promosi baru dan seperti yang dijangka bulan June nie giliran VITAMIN E pula mengambil alih.



Weeeehuuuuu!!!!pasti ramai penggemar dan yang mengamalkan vitamin ini akan melonjak kegembiraan hihi..almaklumla, siapa la yang tak teruja ye dak!? Pelbagai khasiat dan kelebihan vit E ni terutama untuk kulit berseri-seri selain untuk kesihatan luaran dan dalaman.

Tahu tak, Vit E Complex telah di "upgrade" untuk membekalkan sesuatu yang lebih baik untuk faedah kesihatan berpanjangan. Salah satu kandungan istimewa yang terkandung di dalam Vit E ini adalah SELENIUM.


APA ITU SELENIUM?

Selenium adalah trace mineral yang amat penting untuk kesihatan dan dapat membantu dalam mencegah kanser.

Selenium berfungsi untuk menjaga sel dari kerosakkan oleh oksigen yang tidak lengkap atau dipanggil sebagai "radikal bebas" yang boleh menjadi punca kepada penyakit kanser. 
Malah selenium dan vit E mampu bekerjasama untuk mempertahankan sel-sel dan tisu badan daripada dimusnahkan.


TAHUKAH ANDA
=============

>>> Vitamin E Complex dihasilkan dari sumber semulajadi dan diperhebat dengan 10mcg 
selenium untuk melengkapkan fungsi vitamin E ini.

>>> Selenium tidak boleh diambil lebih dari 10mcg sehari kerana boleh menjadi toksin di dalam tubuh.

>>> Jika seseorang itu mengambil selenium lebih daripada dos yang dibenarkan ia akan menyebabkan masalah keguguran rambut dan kuku selain masalah terhadap sistem saraf. 

>>> Selenium boleh diambil secara semulajdi melalui makanan laut, organ lembu dan bijirin. Namun masalah tanah pertanian yang mengalami masalah nutrisi boleh menyebabkan kandungan selenium dalam tumbuhan adalah berbeza-beza. Buah-buahan dan sayur-sayuran hanya mengandungi kandungan selenium yang minima.

Hasil kajian mendapati, penduduk dikawasan selenium yang tinggi menjalani kehidupan yang lebih sihat dengan low cancer rate dilaporkan. Ini berbeza dengan penduduk dikawasan yang mengalami kekurangan selenium lebih terdedah kepada risiko kanser.

Cuba lihat kandungan Vit E anda..
Adakah ianya sehebat Vitamin E Shaklee?
Ayuhhh!! bertukar kepada vitamin E yang lebih meyakinkan ^_^

Your Independent DIstributor
Saidatul Akma
017-2376365
sms/whatsapp










No comments:

Post a Comment